A nyomtatott megyei lapokból kimaradt Demeter Szilárd ámokfutása

2020.11.30 14:49

A megyei lapok nyomtatott verziójába nem fért bele Demeter Szilárd sztorija, de az online felületeken is elég kevés szó esett a hétvége botrányáról.

A hétvége kétségkívül legnagyobb botránya Demeter Szilárd, a Petőfi Irodalmi Múzeum vezetője és miniszterelnöki megbízott szombaton, az Origón publikált írása volt. Orbán Viktor miniszterelnök egyik főkulturharcosa azt állította, hogy Európa nem más, mint Soros György gázkamrája, és a magyarok, illetve a lengyelek az új zsidók, akiket a jogállamisági szabályokkal akarnak móresre tanítani. Demeter a tiltakozások hatására úgymond visszavonta a cikket, de érdemben nem kért bocsánatot.
 
Most megnéztük a fideszes médialapítvány a KESMA kezében lévő megyei lapok közül néhányat, hogy megtudjuk, ahhoz, aki a megyei lapokból tájékozódik, eljuthatott-e a hír. Érdemes tudni, hogy a Fidesz-kézben lévő megyei lapokban a helyi híreken kívül egy központi oldal van, ami mindenhol megjelenik, ezt pedig Budapesten szerkesztik, annak a Szakács Árpádnak a vezetésével, aki a kormány másik kedvenc kultúrharcosa és az ő cikkei nyomán rúgták ki Demeter elődjét a Petőfi Irodalmi Múzeumból. Na a print lapokba nem került egy sor sem Demeter Szilárd ámokfutásából.

 

Megnéztük a Kisalföld, illetve a Petőfi Népe központi oldalait. Mindkét lapban az oldalon a főhír az, hogy korlátozások nélküli karácsonyt szeretne a kormány, van egy kötelező migránsozós, brüsszelezős cikk, egy jó hír, hogy jön az orvosok fizetésemelése (egy szó se a problémákról, például a nem orvos egészségügyi dolgozók nehézségeiről). E mellett két rövidhír fért az oldalra, az egyik arról szól, hogy tízmillió dollárrral száll be Magyarország egy amerikai múzeum alapításába és csak másodikként fért bele a megyei lapokba Szájer József EP-képviselő lemondása. Egy-egy írás pedig különböző volt a két lapnál, de ezek mindkét újságban csak helykitöltő szerepet betöltő kis színesek voltak.
 
A megyei lapok online kiadásának olvasói vasárnap délelőtt a Mandiner összefoglalójából ismerhették meg azt, hogy van egyáltalán Demeter-ügy. Minden megyei lapnál 11 óra 2 perckor került ki a cikk, amiben nagyon röviden ismertetik Demeter nyilatkozatát, majd megemlítik, ki mindenki nyilvánított véleményt, de csak a Mazsihisztől idéznek egy mondatot, hogy aztán mellé tehessék Demeter Szilárd válaszát.
 
A másik cikk 12:45-kor élesedett a Kesma megyei lapjainál és a múzeumigazgató rövid közleményét tartalmazta az írása úgymond visszavonásáról. Azt tehát nem tudhatták meg a fideszes médiagépezetből tájékozódók, hogy még Köves Slomó egyháza is provokációnak nevezte az írást, illetve azt sem tudhatták meg, mit reagált az ellenzék, vagy éppen Bajnai Gordon volt miniszterelnök. A cikkek hétfőn délelőtt tízkor nem voltak címlapról elérhetőek.
 
Így tálalták a megyei lapok a Demeter-botrányt de csak online: zaol.hu.
Így pedig a visszavonást: beol.hu.
 
hirklikk.hu
 
 
 
 
 

Kék hírek

2021.01.22 12:44
Több, engedély nélkül tartott élesfegyvert és lőszert foglaltak le a rendőrök egy miskolci férfitől. Fotó: police.hu   Lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaélés bűntettének megalapozott...
2021.01.21 17:47
Egy nap alatt négy őzt gázoltak el Borsod-Abaúj-Zemplén megyében - közölte a rendőrség csütörtökön a honlapján, ahol a járművezetőktől azt kérték: fokozott óvatossággal vezessenek, és ahol a...
2021.01.21 10:46
A megye rendőri szervei 2021. január 20-án két férfit az ideiglenes távoltartó határozat szabályainak megszegése, míg további egy-egy személyt tiltott prostitúció, illetve tulajdon elleni...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Elérhetőség

Impresszum: Borsod - Abaúj - Zemplén Megyei és Miskolc Városi Nyugdíjasok Érdekvédelmi Szövetsége 3530 Miskolc, Kazinczy u. 3.

Az átvett tartalmak hitelességért, igazságtartalmáért nem vállalunk felelősséget. Vélemények: a megjelenő vélemények nem feltétlenül tükrözik szövtségünk álláspontját. Jogsérelem esetén keresse a forrásként hivatkozott tartalomgazdát.
tel: 06-70-548-14-23
fax: 46-326-951
borsodnyesz@citromail.hu